úsic, empresari, inventor, escriptor i científic de la computació 41. Va néixer a Massachussets l’any 1948. Expert tecnòleg de sistemes i d’Intel.ligència Artificial, es caracteritza per ser considerat el Cybernostradamus, ja que es diu que les seves prediccions tecnològiques sempre són encertades. És actualment president de l’empresa Kurzweil Technologies, que es dedica a elaborar dispositius electrònics de conversació humano-màquina i amb aplicacions per a gent discapacitada
Va fer aportacions a la tecnologia de la Intel.ligència Artificial, cerador del concepte de màquines intel.ligents, màquines espirituals i xarxa MATRIX futura, gran empresari (compta amb un extens consorci d’empreses), visionari i profeta a partir de les seves diferents obres i articles 42
-Músic, empresari, inventor, escriptor i científic de la computació. Va néixer a Massachussets l’any 1948. Expert tecnòleg de sistemes i d’Intel.ligència Artificial, es caracteritza per ser considerat el Cybernostradamus, ja que es diu que les seves prediccions tecnològiques sempre són encertades. És actualment president de l’empresa Kurzweil Technologies, que es dedica a elaborar dispositius electrònics de conversació humano-màquina i amb aplicacions per a gent discapacitada.
- Als 16 anys ja era capaç de tocar el piano amb el seu ordinador i durant els anys 70 va crear el OCR (Reconeixedor Òptic de Caracters) i el KRM (Màquina Lectora de Kurzweil) per a la lectura en veu alta de cecs. Deu anys después, a través d’un encàrrec d’Stevie Wonder, va inventar el sintetitzador K250, que conté tots els instruments d’una orquestra.
Conceptes clau:
- Tecnologia de la Intel.ligència Artificial
-Concepte de màquines intel.ligents, màquines espirituals i xarxa MATRIX futura
- Gran inventor
Obres:
-“L’era de les màquines intel.ligents”
( Raymond Kurzwell, 1987-1988)
-“L’era de les màquines espirituals, quan els ordinadors superin la ment humana”( Raymond Kurzwell, 1998-1999)
El llibre està dividit en tres arts i un epíleg i es descriu el protagonisme de l’evolució tecnològica.
RESUM
Part I
Es dóna a conèixer el concepte de la Teoria de l’Evoluciói la seva aplicació tan humana com artificial. Per a fer-ho es fa us dels càlculs que la Llei de Moore proposa, d’aquesta manera es dóna lloc a la formació d’una nova forma d’intel.ligència a la Terra en el futur.
Part II
Es dóna a conèixer com és la limitació humana present en els segles XX i XXI a la Terra, així com les noves possibilitats tecnològiques que obren nous camins per a la integració Home-Màquina
Part III
Avenços futurs en el camp de la informàtica i en la seva aplicació en l’home, aplicables per als cents anys posteriors a 1999, amb el que es demostra amb fets com la computadora esdevindrà una part inalienable de la humanitat tot i no estar exempta de molts debats de diferent índole.
Epíleg: Conté una reflexió sobre el paper que juguen les lleis de l’evolució en el camp de la intel.ligència artificial i d’un possible destí de la intel.ligència en el control de l’univers.
- “La singularitat és a prop ”( Raymond Kurzweil, 2004)
En la seva faceta d’escriptor i endeví, Kurzweil planteja que la civilització humana aviat es veurà beneficiada gràcies als notables avenços de la Intel.ligència Artificial, i inclús s’atreveix a preveure un nou model on les distincions entre màquines i humans no existeixin a finals del segle XXI. Cal destacar també l’assaig que es troba en el llibre: “Tomar la pastilla roja?” titulat: “La fusió de la Màquina Humana:Ens dirigim cap a Matrix?”. En aquest assaig Kurzweil afirma que és perfectament possible que algun dia desenvolupem una intel.ligència arificial tan avançada com la que apareix a la pel.lícula Matrix. En el llibre “L’era de les màquines espirituals, quan els ordinadors superin la ment humana l’autor parla de la història de l’evolució i la seva relació amb la vida natural i la tecnologia, així com el paper de l’home dins la història.
Referències del text:
http://documentalinteractiu.com/pdf/Referències.pdf
Citació recomanada:
Gifreu, Arnau (2012), El documental interactiu com a nou gènere audiovisual. Estudi de l’aparició del nou gènere, aproximació a la seva definició i proposta de taxonomia i d’un model d'anàlisi a efectes d'avaluació, disseny i producció. [Tesi doctoral]. Barcelona: Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació.